"vi" pollenallergiker

Våren är här, idag fick det bli klänning och nylonstrumpor.
Igår kunde man nästan tro att det var fredag för jag och Marcus grillade och lagade typisk "fredagsmat". Det var väldigt mysigt.
Idag efter jobbet ska jag tvätta, Ojoj vad jag ska tvätta!! Fy

På Rix morgonzoo imorse så dissade Titti pollenallergiker, hon tyckte att "vi" bara skulle ta vår medicin för pollen kommer varje år så vi borde veta när vi ska börja ta den och sluta gnälla över det.
Men, såhär är det! Medicinerna fungerar inte alltid, det är olika pga pollenhalten i luften. Sedan spelar det inte så stor roll när du börjar äta din pollenmedicin för du blir ändå lika dålig när knopparna väl slår ut. Pollenproduktionen börjar dessutom innan snön försvunnit så det är svårt att pricka in hur hög dos man ska ta och när man kan höja den. Sen är det så att man blir inte "bara" röd, svullen och får klåda i ögon/näsa/hals utan man blir trött i kroppen, feberkänningar, öm och stel, även huvudvärk.
Så är det någon som läser min blogg som tycker som bitter-Titti. Hoppas du börjar brinna.

Sånt här gör mig arg, men nu har jag skrivit av mig! Så ha en trevlig vårdag alla och glöm inte att ta er pollenmedicin. Puss


Kommentarer
Postat av: Sussilusen

Det är de som tror att de förstår som uttalar sig. Lyssna i morrn också du. Hon har säkert fått svar på tal. Kram

2012-03-13 @ 19:11:06
URL: http://sussilusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0